برای سفر به کیش چی ببریم؟

برای سفر به کیش چی ببریم؟

4.7/5 - (114 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

کیش جزیرۀ عجایب است که جادوی تفریحات و مناظرش شما را مسحور خودش خواهد کرد. سالانه ده ها هزار نفر برای چشیدن طعم لذت این جزیرۀ جادویی خودشان را با انواع تور کیش همراه کرده و یا به‌صورت شخصی وارد این سفر خاطره‌انگیز و زیبا می‌شوند. سفر به هر جزیره‌ای باید با یک ساک یا چمدان سبک و البته پر از وسایل ضروری همراه شود؛ تا بتوانید با آسودگی کامل از سفر خود لذت ببرید. کیش به عنوان جزیره‌ای پر از غیرمنتظره‌ها و اتفاقات غافل‌گیرکننده هم، یک چمدان سبک با وسایلی ضروری می‌خواهد. از طرفی این جزیره، با امکانات و نظم زیبایی که دارد؛ شما را از بردن خیلی از وسایل بی‌نیاز می‌کند. ما در این مقالۀ کیش بوک هر وسیله‌ای که برای سفر به کیش لازم دارید را به شما خواهیم گفت. همچنین درباره وسایل غیرضروری و روش چیدن چمدان و بستن بار سفر نکاتی را به شما یادآوری می‌کنیم. این راهنما هدیه‌ای کوچک برای وجود بزرگوار شماست.

پرسش و پاسخ:
۱هنگام تعیین اندازه و تعداد چمدان برای سفر به کیش چه نکاتی را در نظر بگیریم؟
اندازه و تعداد چمدان مسافرت به عوامل زیادی بستگی دارد. اما به‌طور خلاصه توجه به تعداد روزهای سفر، تعداد نفرات استفاده‌کننده از فضای چمدان، فعالیت‌های پیشبینی شده در مقصد، محل اقامت و امکانات آن و وضعیت آب‌وهوایی مقصد، از جمله مواردی است که در تعیین اندازه و تعداد چمدان به شما کمک می‌کند.
۲بردن چه وسایلی برای سفر به کیش ضروری است؟
البته هر وسیله‌ای را می‌توان در کیش خریداری کرد. با این وجود به همراه داشتن وسایل بهداشت شخصی، لباس زیر، مدارک هویتی و کپی آنها، کارت‌های بانکی و مقداری پول نقد از جمله موارد ضروری است؛ که احتمالا نبود آنها باعث هزینه ناخواسته و دردسر شما در طول سفر کیش خواهد شد.
۳چگونه بار سفر به کیش را سبک کنیم؟
مدیریت وسایل سفر در این زمینه مهم‌ترین قدم است. یک پیشنهاد ساده تهیه لیستی از وسایل به‌ترتیب ضرورت است. سپس می‌توانید گزینه‌های غیرضروری را حذف کنید. به عنوان مثال بسیاری از وسایل شخصی مانند اتو، سشوار، مسواک، خمیر دندان، نخ دندان و… را معمولا در هتل محل اقامت خود خواهید داشت.
۴آیا در زمینه میزان بار سفر محدودیتی وجود دارد؟
اگر به صورت هوایی به کیش سفر می‌کنید؛ معمولا حداکثر وزن چمدان شما باید ۳۰ کیلوگرم باشد. (در برخی خطوط هوایی این عدد تا ۲۰ کیلوگرم هم کاهش می‌یابد. همچنین می‌توانید یک کیف دستی یا کوله را نیز همراه خود به داخل هواپیما ببرید. در صورت سفر با خودروی شخصی نیز محدودیت شما به اندازه فضای صندوق خودروی‌تان خواهد بود. در نهایت دقت کنید که فضای کافی برای آوردن سوغات سفر نیز در نظر بگیرید.

در سفر به کیش، چمدانم را چطور انتخاب کنم؟

انتخاب چمدان، کیف، ساک یا کوله برای هر سفری به اهداف شما از سفرتان بستگی دارد. همچنین تعداد روزهایی که می‌مانید و جایی که قرار است در آن اقامت کنید؛ در انتخاب چمدان مناسب بسیار موثر است. برای مثال اگر در سفر به کیش، هم قصد تفریحات ساحلی دارید؛ و هم می‌خواهید خرید کنید؛ باید چمدانی با خود ببرید که جای خالی زیادی داشته باشد. این یعنی چمدان شما باید در سایز بزرگ یا متوسط باشد. حتی بعضی افراد یک چمدان خالی برای خرید با خود می‌برند؛ و وسایل ضروری‌شان را در کیف دستی یا کوله قرار می‌دهند.
از سویی اگر قرار است تعداد روزهای زیادی در جزیره کیش بمانید؛ مسلما لباس‌ها و وسایلی که می‌برید بیشتر خواهد شد؛ پس باز هم چمدان انتخابی شما بزرگ‌تر شده یا تعداد آنها بیشتر می‌شود. هتل یا سوئیت محل اقامت هم نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در این موضوع دارند. برای مثال اگر هتل رزرو شده توسط شما، انواع امکانات از سشوار، حوله، دمپایی و هر مورد لازم دیگری از این وسایل روزمره را در اختیارتان قرار می‌دهد؛ شما اصلا نیازی به بردن وسایل اضافه، جز وسایل ضروری شخصی نخواهید داشت. خوشبختانه می‌توان گفت قریب به اتفاق هتل‌های کیش این وسایل ضروری را به شکل وسایل کوتاه‌مصرف در اختیار شما قرار می‌دهند.
در نهایت در نظر بگیرید که بزرگی یا سنگینی چمدان می‌تواند شما را در طول سفر اذیت کند. چرا که موقع خروج از خانه و سوارشدن به تاکسی یا موقع خروج از هواپیما و استفاده از تاکسی‌های فرودگاه می‌تواند عرق پیشانی و خستگی را در همان ابتدای سفر به شما تحمیل کند. برای مثال اگر شما فقط یک کوله داشته باشید؛ چه در مسیر رفت و چه در برگشت لازم نیست حتی به سمت بخش تحویل بار رفته و دقایق زیادی را در آنجا معطل شوید. همچنین چمدان بزرگ و سنگین مشکلات اضافه‌بار و هزینه آن را هم برای شما ایجاد خواهد کرد. در ضمن اگر بخواهید در همان جزیره از یک مکان به مکان دیگر جا‌به‌جا شوید؛ در صورت داشتن بار زیاد و سنگین، کارتان سخت خواهد بود.

چمدان سفر به کیش

در سفر به کیش، چمدانم را چطور بچینم؟

نحوۀ چیدن چمدان سفر، بیش از هرچیز به لیست وسایلی مدنظر شما بستگی دارد. از طرفی شما ممکن است چه در کیش بوک چه در هر جای دیگری لیستی از وسایل لازم برای سفر را ببینید؛ اما مهم این است که بر اساس نیاز، اهداف و شخصیت خودتان، وسایل را انتخاب کنید. کیش بوک در اینجا چند اصل چیدن چمدان سفر را به شما خواهد گفت؛ که احتمالا در هر سفری، از جمله سفر به جزیره کیش، به کار شما خواهد آمد:

  • برای چمدانتان هم باید مثل سفرتان، طرح و برنامه داشته باشید.
  • از لیست کامل وسایل سفر، آنهایی را که برای سفرتان لازم دارید را در لیست نگاه دارید و روی بقیه خط بکشید.
  • لباس های سبک و با حجم کم را انتخاب کنید.
  • به جای این که برای هر روز یک لباس داشته باشید، در برنامه سفر در پایان هر شب نیم ساعت را به شستشوی لباس اختصاص دهید.
  • بهتر است تعداد کفش و لباس‌هایی که همراه خود می‌برید، کم باشد. نهایتا یک کفش اضافه بردارید؛ و کفش حجیم‌تر را بپوشید.
  • مدل کفشی انتخاب را کنید که تحت فشار داخل چمدان و در کنار سایر وسایل آسیب نبیند.
  • امکانات هتلی که رزرو کرده‌اید را بررسی کنید. هر وسیله‌ای که در هتل موجود است را با خودتان نبرید. این کار به‌راحتی یک تماس تلفنی با هتل مقصد یا مسئول تور کیش است.
  • اگر ترجیح می‌دهید از شامپو، کرم، صابون یا خمیردندان شخصی خودتان استفاده کنید؛ نوع مسافرتی و کوچک آن را تهیه کنید. یک راه ارزان برای انجام این کار، تهیه چند قوطی کوچک و پر کردن آنها است.
  • آن دسته وسایل الکترونیکی را همراه خود ببرید؛ که می‌دانید به‌راحتی در چمدان جا می‌شود. در ضمن در حمل‌ونقل آسیب نمی‌بیند. مثلا اگر از ضرورت بردن لپ‌تاپ مطمئن نیستید؛ آن را از لیست وسایل سفر حذف کنید.
  • اگر نگران چروک شدن لباس‌های‌تان هستید؛ به‌جای اتو، همراه خودتان اسپری ضد چروک داشته باشید. البته برخی از هتل‌ها در اتاق‌های خود اتو دارند.
  • برای کمتر کردن حجم لباس‌ها، از پلاستیک‌های فشرده‌سازی از طریق وکیوم کردن هوا استفاده کنید. این پلاستیک‌ها به کمک مکش هوا که توسط جاروبرقی انجام می‌شود؛ لباس‌های شما را فشرده می‌کند. با این وجود در مقصد باید فکری برای اتو کردن آنها داشته باشید.
  • کارت‌های شناسایی خودتان را در قسمتی از چمدان قرار دهید که قابل دسترس و امن باشد. برای این کار می‌توانید کپی کارت شناسایی را در قسمت‌های زیرین چمدان قرار دهید.
  • اگر در فصل گرم به کیش سفر می‌کنید حتما با خود لباس‌های نازک و نخی ببرید. در بهار، تابستان و حتی پاییز کیش، هیچ لباس گرم و ضخیمی لازم‌تان نمی‌شود. در زمستان هم لباس‌های گرم را اول سفر بپوشید؛ و وقتی به کیش رسیدید در بالای چمدان، جای خالی برای جای دادن آن باقی بگذارید.

 

لوازم سفر

لیست وسایل برای سفر به کیش

همین اول باز تاکید می‌کنیم که قرار نیست تمام این وسایل را با خودتان ببرید. در واقع باید بر اساس برنامه سفرتان، یک نیازسنجی و شخصی‌سازی اساسی برای خودتان رقم بزنید؛ و آن وسایلی را انتخاب کنید که واقعا لازم است. در واقع لیست زیر نقش یک یادآوری‌کننده را بازی می‌کند؛ تا شما مطمئن شوید؛ وسیله یا لباس مهمی را جا نگذاشته‌اید. در نتیجه لازم نیست همه موارد گفته شده را با خود به سفر ببرید.

به‌طور خلاصه وسایل سفر به کیش عبارتند از:

  • مدارک هویتی: شناسنامه، کارت ملی، کارت‌های بانکی، کپی سند ازدواج، گواهینامه رانندگی، دفترچه بیمه درمانی و کارت پایان یا معافیت از خدمت ضرورت. بد نیست که از این مدارک یک کپی نیز داشته باشید. همچنین عکس گرفتن و ذخیره یک نسخه دیجیتال از آنها روی گوشی و در فضای کلود (مثلا در مسنجر واتساپ یا تلگرام)، ایده خوب دیگری است که ممکن است در سفر به‌کارتان بیاید.
  • لباس‌ها: لباس خنک، لباس شنا، شلوارک، لباس زیر، دستمال گردن، جوراب اضافه و تیشرت آستین بلند نازک، کاربردی‌ترین لباس‌های شما در سفر کیش هستند.
  • داروها: داروهای اختصاصی احتمالی که به‌صورت روزانه مصرف می‌کنید. همچنین داروهای بدون نسخه از جمله مسکن‌ها، قرص ضد تهوع و دریاگرفتگی و موارد مشابه را نیز در نظر بگیرید.
  • وسایل بهداشتی: حوله و وسایل لازم برای شنا در دریا، ضد عرق، مام و خوشبوکننده بدن، کرم و ضد آفتاب، لوازم آرایشی و بهداشتی، شانه و برس، تیغ و وسایل اصلاح، شامپو و صابون، خمیر دندان، مسواک، نخ دندان و ناخن‌گیر از وسایل بهداشتی مهم برای هر سفر هستند.
  • وسایل مربوط به تفریحات: مایو، عینک و دماغ‌گیر شنا و البته وسایل بازی برای بچه‌ها را فراموش نکنید.
  • تجهیزات الکترونیکی: تبلت و کتاب‌خوان، گوشی همراه اضافی، باتری اضافی، شارژر و هندزفری موارد مهم در این زمینه است.
  • سایر وسایل: صندل یا دمپایی، کلاه آفتاب‌گیر، دفع‌کننده حشرات، داروهای خاص و بسته کمک‌های اولیه، کتاب و دفترچه یادداشت هم بنابر نیاز شما می‌تواند در این لیست باشد.
  • اکسسوری‌ها و وسایل مشابه: عینک آفتابی، لنز و عینک طبی.

در ضمن در هر موردی، هر وسیله‌ای که کوچک‌تر، کم‌حجم‌تر و مستحکم‌تر باشد؛ انتخاب بهتری برای همراه شدن با شما در این سفر خواهد بود. همچنین هیچ‌وقت چیزی که ممکن است خیلی کم به کارتان بیاید را با خود به سفر نبرید. مثلا اگر می‌دانید قرار نیست شنا کنید؛ وسایل شنا را نبرید. یا اگر عادت به مطالعه منظم ندارید؛ مطمئن باشید که روزهای سفر زمان مناسبی برای ساختن این عادت نیست. بنابراین بردن کتاب‌خوان یا کتاب، انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود.

وسایل لازم برای سفرهای ساحلی

در سفر به کیش ساک یا کیف دستی ببریم؟

بله حتما! کیف دستی در سفر، چون همیشه همراه‌تان است و لازم نیست حمل آن را به کسی بسپارید؛ خیلی به کارتان می‌آید. از طرفی خیال‌تان را درباره امنیت و در دسترس بودن وسایل ریزی مانند داروها، بلیط، کارت شناسایی، وسایل قیمتی، گوشی، شارژر، هندزفری، کیف پول و کارت‌های بانکی راحت می‌کند. شما می‌توانید همه این وسایل را در کیف یا ساک دستی و پیش خودتان نگه دارید.

وسایل الکترونیکی لازم در سفر به کیش

در وضعیت امروز دنیا، نبود وسایل الکترونیکی یعنی خراب شدن سفر. اما یادمان باشد حضور اضافی بعضی از آنها هم به بهتر شدن سفر کمک نمی‌کند. پس بهتر است فقط موارد ضروری را همراه خود داشته باشیم.

  • حتما شارژر گوشی و پاوربانک را همراه خودتان داشته باشید.
  • یک گوشی اضافه و یا باتری اضافه هم همراهتان باشد، خیلی بهتر است.
  • اگر واقعا به لپ تاپ نیاز ندارید، آن را نبرید. اما اگر کارتان با گوشی و تبلت راه می افتد همان ها کافی هستند. این مورد درباره اغلب افراد صدق می‌کند.
  • به امید این که فیلم خواهید دید؛ هارد اکسترنال خود را همراه نبرید. در صورت اصرار به انجام این کار کافی است فیلم‌ها را روی گوشی، فلش یا تبلت خود ذخیره کنید.
  • مونوپاد هم اگر خیلی لازم‌تان شد، تهیه کنید. هرچند دوره عکاسی با آن تا حدودی گذشته است.
  • در نهایت مبدل پریز زمانی لازم‌تان می‌شود که مطمئن باشید هتل آن را در اختیارتان نمی‌گذارد؛ و یا دوشاخه وسایل الکترونیکی شما، مدل متفاوتی از مدل‌های متداول است.

یادتان باشد که دوربین عکاسی هم در صورتی که کیفیت عکس با گوشی شما را راضی نمی‌کند، ضروری است؛ وگرنه صرف دوربین داشتن، دلیلی بر بردن آن نیست. خوش‌بختانه این روزها اکثر گوشی‌های همراه، دوربین‌هایی باکیفیت داشته که برای ثبت خاطرات سفر کاملا کفایت می‌کنند. به عبارت دیگر تنها در صورتی که کار عکاسی را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنید؛ بردن دوربین اختصاصی به سفر تفریحی، برای شما ضروری است.

وسایل الکترونیکی مورد نیاز در سفر

چه لباس و کفشی در سفر به کیش همراه خودم ببرم؟

اگر در تابستان و یا فصل گرم کیش سفر می‌کنید؛ حتما یادتان باشد که فقط و فقط لباس نازک و نخی ببرید. در ضمن خیلی مهم است که با خودتان کلاه آفتاب‌گیر و دستمال گردن هم داشته باشید. با این وسایل می‌توانید در مقابل آفتاب سوزان جنوب، از خودتان محافظت کنید. البته که تیشرت آستین بلند هم بسیار مفید خواهد بود؛ چون اجازه سوختن دست‌های‌تان را نداده و هزینه مصرف مداوم کرم ضد آفتاب و دردسر تجدید آن را از سر شما کم می‌کند. همین‌طور شلوار و دامن گشاد، مانتوهای نخی و گشاد و شلوارک خیلی به شما برای تحمل گرما کمک می‌کند. در مورد کفش هم بهتر است در فصل گرم از صندل استفاده کنید؛ و یا نهایتا کفشی انتخاب کنید که پاهایتان بر اثر گرما آزار نبیند.
اگر در فصل پاییز و زمستان به کیش سفر می‌کنید؛ بدانید که قرار نیست که یک گرمای شدید یا سرمای شدید را تجربه کنید. آب و هوای کیش معمولا در این فصل‌ها معتدل و بین ۱۵ الی ۳۰ درجه سانتی‌گراد متغیر است. پس باز هم لباس‌های نخی و گشاد باید در لیست لباس‌هایتان باشد. از طرفی بهتر است با خودتان یک لباس گرم نازک و یا بارانی هم داشته باشید؛ که خیال‌تان را از هر جهت راحت کند. چراکه در این فصل امکان بارش و رگبار در کیش وجود دارد. در مورد کفش هم می‌توانید به کفش‌های راحتی که پاهای‌تان را در طول مسیر در دمای مناسب نگه می‌دارد، فکر کنید. بهترین گزینه‌ها در این زمینه و در این فصل همان کتانی‌های اسپرت همیشگی هستند.

وسایل شخصی ضروری در سفر به کیش چی ببرم؟

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم؛ بهتر است ابتدا بررسی کنید که هتل مدنظر شما، کدام وسایل را در اختیارتان قرار می‌دهد. وقتی مطمئن شدید که برخی از وسایل شخصی توسط هتل به‌صورت اختصاصی در اختیار شما قرار می‌گیرد؛ می‌توانید با خیال راحت کوله‌بارتان را سبک کنید. اما به‌طور کلی و در مجموع طی سفر به کیش، این وسایل شخصی به کارتان خواهد آمد: مسواک، دهان‌شویه، خمیردندان، نخ دندان، حوله شخصی، لوازم آرایشی و بهداشتی ضروری، مام و خوشبوکننده، تیغ، ریش‌تراش و موارد مشابه.

وسایل شخصی در سفر

لوازم ضروری سفر کیش در تفریحات ساحلی

هنگام تفریحات ساحلی باید علاوه بر خوش‌گذرانی، مراقبت سلامت پوست خود نیز باشید. بنابراین از جمله لوازمی که در ساحل کیش لازم دارید؛ کرم‌هایی است که برای محافظت از پوست‌تان باید استفاده کنید. عینک آفتابی، کلاه حصیری، دستمال گردن، عینک شنا، مایو یا لباس شنا، کرم ضد گزش، بطری آب و در نهایت یک کیسه یا ساک ورزشی مخصوص برای نگهداری از وسایل و لباس‌های‌تان، از دیگر وسایل لازم طی فعالیت در سواحل کیش است. در ضمن صندل و دمپایی هم یکی دیگر از وسایل اساسی است؛ چون ممکن است تحمل ماسه داغ تابستان برای شما ممکن نباشد.
در مورد عینک شنا گفتن این نکته مهم است که شنا کردن در آب‌های ساحل کیش بدون عینک تقریبا غیرممکن است. در واقع شور بودن آب‌های آزاد به‌راحتی می‌تواند موجب سوزش چشم شما شود. پس اگر به شنا در ساحل علاقمند هستید؛ این وسیله را در گروه ضروری‌ترین وسایل خود قرار دهید. همچنین داشتن یک بطری آب در آب‌وهوای گرم جزیره کیش، می‌تواند در کاهش هزینه‌های شما برای خرید مداوم آب معدنی بسیار موثر باشد.
از سویی بهتر است بدانید که آوردن وسایلی مانند جلیقه نجات و… به جزیره کیش به هیچ وجه ضرورت ندارد. چراکه اغلب این تفریحات را باید در مناطق و سایت‌های مشخص شده انجام دهید؛ که در همه آنها این وسایل ضروری در کنار بلیت آن تفریح خاص در اختیار شما قرار می‌گیرد.

انتخاب قدم به قدم وسایل سفر بر اساس تعیین هدف و پیشبینی

با وجود همه این توضیحات، در نهایت بهتر است روشی مشخص برای انتخاب وسایل سفر داشته باشید. یک راه ساده برای انجام این کار، تهیه لیستی از وسایل سفر است. پس بهتر است یک قلم و کاغذ را آماده کرده و هرچیزی که فکر می‌کنید در طول سفر به آن نیاز خواهید داشت را در فهرست خود یادداشت کنید. در ابتدا بهتر است برای خود محدودیتی قائل نشوید. همچنین برای این کار می‌توانید از لیست‌های ضروری سفر که در اینترنت وجود دارد استفاده کنید. البته در همین نوشته نیز درباره این موضوع به تفصیل صحبت کردیم.
در قدم دوم باید موارد لیست شده را بر اساس ضرورت رتبه‌بندی کنید. اگر این کار برای‌تان سخت و وقت‌گیر است؛ راه‌حل ساده‌تر تقسیم کردن این وسایل در چهار دسته کلی بسیار ضروری، ضروری، نیمه‌ضروری و غیرضروری است.
در قدم سوم محدودیت‌های خود را مشخص کنید. مثلا اینکه چند کیلو بار و چند چمدان و کیف و کوله را می‌توانید حمل کنید. فراموش نکنید که این محدودیت‌ها را تنها با محدودیت وزنی خطوط هوایی و یا اندازه صندوق خودروی شخصی خود محاسبه نکنید. بلکه به این موضوع نیز فکر کنید که از پس حمل‌ونقل چمدان‌ها برآیید. دقت کنید که شما به سفر آمده‌اید؛ که تا از همه لحظات آن لذت ببرید و خستگی کار روزمره را از تن به در کنید. نه اینکه با حمل بار سنگین از جایی به جای دیگر، اوقات سفر را در سختی و خستگی سپری نمایید.
در قدم چهارم و پس از آنکه دید خوبی نسبت به ضرورت هرکدام از وسایل پیدا کردید؛ و از محدودیت‌های سفر خود مطمئن شدید؛ وقت آن می‌رسد که موارد غیر ضروری را از لیست خود حذف نمایید. در بخش‌های قبلی این نوشته به اندازه کافی درباره راه‌کارهای شناخت موارد غیرضروری نیز صحبت کرده‌ایم.
در نهایت فراموش نکنید که نظم و ترتیب و شکل چینش وسایل در چمدان‌ها، هنری است که باعث می‌شود تا از کم‌ترین فضاها بتوانید به نحو احسن استفاده کنید. بنابراین در این زمینه نیز دقت کافی داشته و زمان مناسبی را در روزهای قبل از سفر به آن اختصاص دهید.

لوازم ضروری سفر کیش در تفریحات ساحلی

وسایل مصرفی در سفر به کیش را از کدام فروشگاه های جزیره تهیه کنم؟

خیلی از افراد از قیمت بالای کالاهای مصرفی در کیش شکایت می‌کنند. اما خب هر منطقه‌ای به‌هرحال فروشگاه‌های محلی مخصوص به خودش را دارد. این فروشگاه‌ها معمولا چون محل خرید افراد محلی و کیشوندان است؛ قیمت‌‌های بسیار مناسبی داشته و هر چیزی که شما لازم داشته باشید را هم در اختیارتان قرار می‌دهند. در ادامه ۵ مرکز خرید محبوب در میان ساکنان کیش را فهرست کرده‌ایم؛ تا بتوانید مایحتاج روزانه خود را در طول سفر با قیمت مناسب خریداری کنید:

بد نیست بدانید که این بازارها دسترس‌پذیری خوبی هم دارند. برای مثال بازار صدف در شهرک صدف واقع شده است؛ و خیلی از سوئیت‌های مسافرپذیر هم آنجا هستند. بقیه مراکز خرید معرفی شده هم در قسمت شرقی و شمالی جزیره کیش جای گرفته‌اند.

مدارک مورد نیاز برای سفر به کیش

پیشنهاد می‌کنیم که در این سفر و هر سفر دیگری، حتما تمامی کارت‌های شناسایی مربوط به هویت خود را به همراه داشته باشید. همچنین بهتر است که یک کپی از مدارک را در کیف دستی یا ساک، پیش خودتان نگه دارید. همچنین اگر یک کیف دیگر هم با خود به سفر می‌برید؛ یک کپی از مدارک را هم در آن قرار دهید. در نهایت حتما گواهینامه رانندگی را نیز با خود ببرید؛ چون برای اجاره ماشین در کیش لازم‌تان می‌شود.
اگر هم با ماشین شخصی به کیش سفر می‌کنید؛ نیاز به اصل و کپی کارت خودرو، برگه معاینه فنی و گواهینامه رانندگی خودرو دارید. در نهایت هم برگه کاپوتاژ یا همان برگه مجوز گمرکی خروج خودرو از سرزمین اصلی در سفر زمینی به کیش، مورد نیازتان خواهد بود.

حرف آخر

با توجه به اینکه جاهای دیدنی کیش بسیار زیاد و متنوع است؛ حتما فهرست وسایل مورد نیاز برای سفر به کیش را بر اساس اهداف سفر و همین‌طور زمان و مکان اقامت‌تان برنامه‌ریزی کنید. این کار به شما هم در مورد کم کردن هزینه بار هنگام مسافرت کمک می‌کند؛ و هم از هزینه‌های شما برای خرید وسایل ضروری مختلف در جزیره کم خواهد کرد. از طرفی با سبکی بار، قدرت مانور شما بیشتر خواهد شد. مثلا شما خیلی راحت می‌توانید تصمیم بگیرید که بعد از سفر به کیش، از کیش به قشم یا سایر جزیره‌ها و شهرهای نزدیک به کیش مثل هرمز یا بندرعباس سفر کنید.
شما چطور؟ فکر می‌کنید باید چه وسایلی را در سفر به کیش همراه خود ببرید؟ از تجربه‌های خود برای دیگران بنویسید؛ و کلمات‌تان را روی صفحه‌های کتاب کیش بوک نقش بزنید.
در نهایت فراموش نکنید که شما قرار است سفر کنید و از آن لذت ببرید؛ و قرار نیست کارتان حمل چند چمدان از جایی به جای دیگر باشد! بنابراین انرژی خودتان را برای لذت بردن از سفر ذخیره کنید؛ و خیلی راحت و با آرامش با وسایل برخورد کنید. سبک‌بالی سفر با کوله‌باری کوچک، خودش یکی از لذت‌های مهم سفر است؛ چراکه به شما طعم آزادی در سفر را خواهد چشاند.

7 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها