باگی در کیش و تجربۀ هیجان با یک ماشین دیوانه

باگی در کیش

5/5 - (1 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

کیش، بهشت تفریحات ورزشی است. در این بهشت یکی از مهیج‌ترین جاذبه‌های گردشگری، باگی‌سواری است. باگی آمیزۀ قدرت، سرعت و پمپاژ آدرنالین است. باگی در کیش ، خوراک همۀ آنهایی است که نمی‌خواهند بین خطوط برانند، سطح تخت آسفالت برایشان ملال‌آور شده و جاده هم جای آنها را تنگ می‌کند. از طرفی پیست باگی دقیقا جای عاشقان آفرود است.
کیش بوک در این نوشته هر چیزی که لازم است درباره باگی در کیش بدانید را به شما می‌گوید. ما در آخر این نوشته هم به سوالات متداول شما درباره باگی در تورهای کیش پاسخ داده‌ایم. با ما همراه باشید!

باگی چه هست اصلا؟

باگی، موتور است یا ماشین؟  هم موتور است هم ماشین! اصل و اساس این وسیله را موتور قدرتمند آن تشکیل می‌دهد. موتوری که قرار است نه دو بلکه چهار چرخ را به گردش درآورد.

این وسیله یک بدنه بسته و کامل ندارد بلکه از ستون‌هایی تشکیل شده که کارشان همزمان حفظ شاکله باگی و محافظت از راننده آن است. این ماشین تفریحی انواع بسیار متنوعی دارد اما تقریبا ساختار همه آنها یکی است. از طرفی درست است که باگی‌ها نسبت به ماشین‌های معمولی جوان محسوب می‌شوند اما از دهه ۵۰ میلادی که ساخته شدند تا به امروز بسیار تکوین پیدا کرده‌اند.

در مجموع هدف از ساخت باگی ها تفریح و ماجراجویی بوده است. این وسیله‌های چموش که به نوعی ابزار ماشین‌بازی آدم بزرگ‌هاست، سیستم تعلیق بسیار قدرتمندی دارد. این سیستم تعلیق قوی، شرایط درنوردیدن تپه‌های خاکی، سواحل ماسه‌ای و بیابان‌ها و حتی صحرا را فراهم می‌کند.

 باگی ‌سواری یک ورزش هیجان انگیز
باگی ‌سواری یک ورزش هیجان انگیز

باگی‌سواری؛ ورزش هیجان‌انگیز در پیست و تفریح خوش منظره در کیش

محل غرش باگی‌ها در جزیره، پیست باگی کیش است. طول این پست ۴۰۰ متر است پس با خیال راحت گازش را بگیرید و خاک به پا کنید. در این پیست نه تنها خودتان به تنهایی می‌توانید با این ماشین‌های قدرتی، خاک زمین را از جا بکنید بلکه این امکان فراهم است که لذت سرعت، هیجان و پرش را دو نفره و حتی چند نفره تجربه کنید.

این پیست همه‌جوره آماده است که شما را در سرعت، شتاب و جهش‌های باگی همراهی کند. پیست‌های باگی البته که هم مکانی برای تفریحند و هم مکانی برای ورزش. برای مثال هستند کسانی که رسیدن به تناسب اندام و عضلات ورزیده را در کنار هیجان ناشی از بالارفتن آدرنالین خود می‌گذارند و بدن خود را با این ورزش پر تنش و زیبا، پرورش می‌دهند.

در پیست باگی در کیش، راهنماهایی هستند که به شما راه‌ و‌ چاه استفاده از باگی را آموزش می‌دهند. از نحوه رانندگی با انواع باگی تا قلق هدایت باگی بعد از پرش و هنگام فرودآمدن. البته که باگی کیش هم می‌تواند شما را در پیست خاکی‌اش بر روی تپه‌ها به پرواز درآورد و هم می‌تواند از کنار منظره‌های ساحلی و جاذبه‌های گردشگری کیش عبور دهد.

راهنماها همچنین به شما کمک می‌کنند زیباترین مسیرها را انتخاب کنید؛ مسیرهایی که از جاهای دیدنی کیش مثل کلبه هور، درخت سبز و کشتی یونانی می‌گذرند.

این یعنی بازدید از جاذبه‌های گردشگری کیش در حین باگی سواری هم ممکن است. در واقع به همین دلیل هم هست که باگی سواری در کیش در دسته‌بندی تورهای ورزشی تفریحی قرار می‌گیرد.

وقتی با باگی خارج از پیست قرار بگیرید، شاید کمتر بخواهید شتاب‌های پشت سر هم را تجربه کنید چون آنقدر صحرانوردی و بیابان‌گردی شما پر از مناظر دیدنی جزیره کیش خواهد بود که باگی هم آرام می‌شود.

در ضمن می‌دانید که این مناظر دیدنی کیش که باگی قرار است شما را در آن بلغزاند، دارای یک حیات وحش منحصربه‌فرد هم هست که ممکن است در آن حیواناتی ببینید که لذت باگی سواری را برای شما بی‌نهایت می‌کنند.

باگی‌سواری از تفریحات جزیره کیش
باگی‌سواری از تفریحات جزیره کیش

سوالات متداول درباره باگی در کیش

باگی، وسیله نقلیه سوال‌برانگیزی است؛ از شکل و قیافه آن گرفته تا کاربرد و توانایی و امنیتش. ما در ادامه مهم‌ترین سوالات درباره باگی را مطرح خواهیم کرد:

  • آیا باگی امن است؟

هر چند باگی یک محفظه دربسته مثل سایر خودروهای عادی ندارد اما ایمن است چون سیستم تعلیق و ساختار آن قوی است. از طرفی کمبرندهای ایمنی باگی هم بسیار محکمند و راننده و سرنشینان را به صندلی میخکوب می‌کنند. نگران نباشید! باگی برای لذت از ریسک کردن به دنیا آمده است.

  • زمان معمول استفاده از باگی در پیست باگی کیش چقدر است؟

معمولا این زمان بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است. مسلم است که استفاده از باگی‌هایی که قرار است مناظر را به شما نشان دهند خیلی بیشتر طول خواهد کشید و بستگی دارد که شما چه نوع بلیطی را تهیه کرده باشید.

  • آدرس پیست باگی در کیش کجاست؟

این پیست که حالا به یکی از جاذبه‌های گردشگری کیش تبدیل شده است، در مجموعۀ پارس سافاری کیش واقع شده است.

  • آیا می‌توان خانوادگی هم باگی سواری کرد؟

بله، چرا که نه! در مجموعه پارس سافاری کیش، تور باگی خانوادگی VIP هم هست که تا ۶ نفر ظرفیت دارد. راننده این باگی یکی از شما نیست بلکه یک راننده متبحر، لذت باگی سواری را به شما خواهد چشاند.

  • آیا بچه‌ها هم امکان استفاده از باگی در کیش را دارند؟

بله، حتما! باگی‌های مخصوص بچه‌ها در پیست موجود است. البته اگر در باگی‌های دو نفره کودکان را سوار می‌کنید، بهتر است با ملاحظه‌تر رانندگی کنید.

  • آیا برای استفاده از باگی باید ماشین سواری یا موتورسواری بلد باشیم؟

نه، لازم نیست! باگی‌ها کاربرد تفریحی دارند پس برای استفاده از آنها نیازی به مهارت رانندگی نیست و تقریبا هر کسی می‌تواند از رانندگی با آنها لذت ببرد.

  • قیمت بلیط باگی کیش چقدر است؟

تور باگی دو نفره (۲۵۰ سی سی) حدود ۱۴۵ تا ۱۶۵ هزار تومان است و باگی VIP خانواده (۷۰۰ سی-سی) قیمتی بین ۲۹۰ تا ۳۲۰ هزار تومان برای پنج نفر خواهد داشت.

حرف آخر

مطمئن باشید که باگی‌سواری یکی از بهترین تفریحات جزیره کیش برای شما خواهد بود. خاطرۀ پرش‌ها، فرودها، حرکات ناگهانی، پرواز ماسه‌ها از زیر چرخ‌های قدرتمند باگی و صدای غرش موتور آن همیشه در چشم، گوش و عضلات شما باقی خواهد ماند.

هر سوالی درباره باگی در کیش داشتید از کیش بوک بپرسید. ما اینجاییم تا هر کاری که لازم است را برای کامل‌کردن لذت شما از باگی‌سواری انجام دهیم همچنین کیش بوک خدمات متنوعی از جمله اجاره خودرو و رزرو هتل در کیش را به مسافران و گردشگران این جزیره ارائه می دهد.

یک پاسخ

  1. من به همراه پسرم(۱۸ساله)عید سال گذشته باتوربه مجموعه سافاری رفتیم ودرباگی سواری به علت عقب افتادن ازگروه بطور ناخواسته ازمسیراشتباه رفتیم که به همین دلیل لیدرگروه که برای مابرگشته بودبی اعصاب شایدبه دلیل فشارکاری؛بادادوفریادوهم فحش های زشت به من جلوی پسرم باعث درگیری شدوآن روز روبه مازهرمارکرد…آیاشاید فشار کاری وخستگی میتونه این رفتار واستفاده ازکلمات رکیک روتوجیه کنه????‍♂️?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها