قیمت غذا در کیش

هزینه خورد و خوراک در کیش

3.3/5 - (29 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

سفر به کیش هزینه‌های گوناگونی دارد که حتما باید قبل از آغاز سفر بررسی شود. هزینه اقامت در هتل، تفریحات جزیره، اجاره ماشین در کیش، بازدید از جاهای دیدنی کیش، تفریحات آبی در کیش، رستوران‌گردی، برنامه‌های شبانه چون کنسرت‌های موسیقی کیش یا جنگ‌های شبانه، همگی هزینه‌های متفاوتی دارند و بهتر است پیش از سفر به آنها فکر کرده و بودجه سفر خود را در میان موارد گوناگون تقسیم‌بندی کنید. این کار کمک می‌کند تا در طول سفر نگرانی مالی نداشته و نیازمند حساب‌وکتاب پی‌درپی، برای هزینه کردن در موارد مختلف نباشید. قیمت غذا در کیش و مدیریت هزینه‌های خورد و خوراک نیز بخشی از هزینه‌های سفر به این جزیره آفتابی است. کیش به داشتن تمامی این تفریحات و سرگرمی‌ها شهرت دارد؛ و اغلب مسافران را به دلیل بهره بردن از این تفریحات و سرگرمی‌ها جذب می‌کند. شاید برنامه‌های تفریحی جزیره، به دلیل هزینه کمتر، موضوع مهمی برای بررسی نباشند؛ اما هزینه خوراک در این جزیره مهم بوده و قسمت اصلی هزینه‌های سفر شما را تشکیل می‌دهد. به‌خصوص که اغلب ما، به رستوران‌گردی و خوردن غذاهای محلی هر شهر، به عنوان یک بخش مهم از سفر تفریحی خود نگاه می‌کنیم. بنابراین در این نوشته از مجله کیش بوک تصمیم داریم در رابطه با قیمت غذا در کیش صحبت کنیم. به عنوان اولین نکته نیز باید بدانید که در این جزیره مرجانی، سطح قیمت‌های مواد غذایی به‌مراتب بالاتر از سایر شهرهای ایران است؛ و طبیعتا هزینه خورد و خوراک نیز بسته به نوع رستوران در کیش، بالا و پایین می‌شود. پس برای داشتن یک حساب سرانگشتی از وضعیت قیمت غذا در کیش نا انتهای این نوشته ما را همراهی کنید.

پرسش و پاسخ:
۱آیا هزینه خورد و خوراک در کیش بالا است؟
پاسخ ساده به این سوال مثبت است. در واقع هزینه مواد غذایی و رستوران‌ها در کیش بین ۱۰ تا ۲۰ درصد گران‌تر از میانگین شهرهای دیگر ایران است. با این وجود راه‌کارهای خوبی برای مدیریت این هزینه و کاهش آن در طول سفر به کیش وجود دارد؛ که در این نوشته آنها را با شما در میان گذاشته‌ایم.
۲دلیل گرانی رستوران‌ها و مواد غذایی در کیش چیست؟
توریستی بودن منطقه و هزینه بالای دستمزد و اجاره بها، وارد شدن اغلب مواد غذایی موجود در کیش از شهرهای دیگر، شرایط نسبتا پرهزینه نگهداری مواد غذایی در کیش، کیفیت بالای رستوران‌ها و خدمات جانبی مانند موسیقی زنده و… در رستوران‌ها، از جمله دلایل گرانی مواد غذایی و رستوران‌ها در کیش است.
۳بهترین راه صرفه‌جویی در هزینه مواد غذایی هنگام سفر به کیش چیست؟
به‌طور خلاصه برای سفرهای کوتاه‌مدت و با تعداد هم‌سفران کم، رزرو هتل به همراه تور کیش، یافتن رستوران‌های خوش‌قیمت و برنامه‌ریزی روزهای سفر در این زمینه، بهترین پیشنهاد است. همچنین برای گروه‌های بزرگ‌تر و روزهای بیشتر اقامت در کیش، سکونت در سوئیت‌ها و آپارتمان‌های اجاره‌ای، خرید مواد غذایی از سوپرمارکت‌ها و بازارهای محلی و در نهایت پخت‌وپز شخصی، می‌تواند در کاهش هزینه‌ها موثر باشد.
۴قیمت انواع غذا در رستوران‌های کیش چگونه است؟
اگر رستوران‌های کیش را به سه دسته لوکس، متوسط و ارزان‌قیمت تقسیم کنیم. می‌توان برای رستوران‌های لوکس میانگین قیمت ۳۰۰ هزار تومان، برای رستوران‌های متوسط میانگین قیمت ۲۰۰ هزار تومان و برای رستوران‌های ارزان، میانگن قیمت ۱۰۰ هزار تومان را برای یک وعده غذایی در نظر گرفت.

غذاهای کیش

قیمت  غذا در کیش و مدیریت هزینه‌ خورد و خوراک در کیش

رستوران‌های کیش بسیارند؛ و انواع غذاها را با مزه‌های عالی سرو می‌کنند. شما با هر سلیقه و ذائقه‌ای که داشته باشید؛ می‌توانید یکی از رستوران‌های کیش را انتخاب کرده و از طعم لذیذ سفارش‌تان لذت ببرید. دقت کنید که در این جزیره، رستوران‌های متنوعی فعالیت می‌کنند؛ که میان آنها انواع رستوران با رده‌بندی لوکس و گران‌قیمت، سطح متوسط و ارزان‌قیمت وجود دارد. در نتیجه انتخاب هرکدام از آنها می‌تواند بر افزایش یا کاهش هزینه سفر به کیش تاثیر بگذارد. البته گردشگران تور کیش ارزان قیمت با توجه به وسع مالی و هزینه‌ای که برای سفر در نظر دارند؛ می‌توانند هرکدام از این رستوران‌ها را، به شکلی آگاهانه انتخاب کرده و هزینه خورد و خوراک خود و همراهان‌شان را در طول روزهای اقامت در کیش تا جای ممکن مدیریت کنند.
در واقع تحت هیچ شرایطی نمی‌توان از این هزینه‌ها چشم‌پوشی کرد و آن را در نظر نگرفت. چراکه ممکن است با خرج‌های بی‌رویه و دیگر هزینه‌ها، سفر به کیش برای شما بسیار گران تمام شود. به همین دلیل لازم دیدیم در رابطه با قیمت غذا در کیش بیشتر توضیح دهیم؛ تا با آگاهی بیشتر، سفری مقرون‌به‌صرفه‌تر داشته باشید.

خوردن غذا در رستوران های کیش

در این جزیره مرجانی قیمت‌ها با توجه به نوع رستوران‌ها متفاوت است. برای مثال یک وعده غذای عالی در یکی از رستوران‌های لوکس کیش از ۳۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. یا یک وعده خوراک در یک رستوران رده متوسط رقمی از ۲۰۰ هزار تومان دارد. همین غذا، با کیفیتی معمولی‌تر در یکی از رستوران‌های ارزان‌قیمت، کیش از مبلغ ۱۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. البته وجود فست‌فودهای معروفی که در سطح جزیره فعالیت می‌کنند؛ دست گردشگران این تور داخلی را باز گذاشته، تا بتوانند هزینه خوراک مقرون‌به‌صرفه‌تری داشته باشند. خوش‌بختانه اغلب کودکان و همچنین بزرگ‌سالان جوان نیز به فست‌فود علاقه داشته و حتی آن را به غذاهای کلاسیک ترجیح می‌دهند.
برای مثال گردشگران می‌توانند یک ساندویچ تازه و لذیذ را تنها با پرداخت ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان نوش جان کرده و از آن لذت ببرند. از دیگر انتخاب‌هایی که گردشگران می‌توانند داشته باشند بهره بردن از رستوران‌های هتل است که منوی محدودتری به نسبت سایر رستوران‌های جزیره کیش دارند؛ اما معمولا غذاهای ارزان‌تری را عرضه می‌کنند. همچنین اگر ساکن هتل باشید؛ در اغلب موارد می‌توانید روی بوفه رستوران رایگان هتل حساب ویژه‌ای باز کنید.

دلیل گرانی قیمت غذا در کیش

معمولا نظراتی که مسافران جزیره در رابطه با هزینه‌های خورد و خوراک در کیش ثبت کرده‌اند؛ نشان‌دهنده قیمت بالای مواد غذایی در این جزیره است. برای مثال تهیه غذا در کیش در خانه (برای مسافران)، ممکن است کمی گران‌تر از صرف غذا در یکی از رستوران‌های جزیره باشد. به عبارتی می‌توان گفت سطح قیمت مواد غذایی و میوه‌ در جزیره کیش حدود ۱۰ الی ۲۰ درصد گران‌تر از سایر شهرهای ایران است. با این حال تعداد و تنوع رستوران‌های کیش زیاد است؛ و با توجه به در نظر داشتن بودجه مدنظر، به‌راحتی می‌توان رستوران مناسب را انتخاب کرد.
قیمت غذا در رستوران‌های مختلف کیش با توجه به نوع رستوران، از گران و لوکس تا رستوران معمولی از ۸۰ تا ۴۰۰ هزار تومان متغیر است. همچنین گردشگران باید در نظر داشته باشند که غذاهای دریایی که در تمامی رستوران‌های کیش سرو می‌شوند همگی تازه بوده و می‌توانند از کیفیت بالای آن مطمئن باشند. در مورد غذاهای دریایی ذکر این نکته خالی از لطف نیست؛ که بهترین طعم آنها را در رستوران‌های محلی، مانند رستوران‌های فعال در بازار عرب‌ها می‌توانید بیابید. جالب‌تر اینکه قیمت غذای دریایی رد این رستوران‌ها معمولا از رستوران‌های فعال در مراکز گردشگری کیش بسیار ارزان‌تر بوده و فضای خاص و محلی آنها نیز برای شما بسیار دیدنی خواهد بود.
از سویی رستوران‌هایی که موزیک زنده برای میهمانان اجرا می‌کنند؛ گران‌تر از سایر رستورا‌ن‌های کیش هستند. البته دقت کنید که اجرای موسیقی زنده نمی‌تواند کیفیت غذایی که شما سفارش می‌دهید را تضمین کند. اما به دلیل فراهم آوردن فضایی منحصربه‌فرد، غذاها در این نوع رستوران‌ها گران‌تر از سایر رستوران‌های جزیره است. در این مورد نیز بهتر است پیش از رفتن به رستوران تحقیق کرده و اگر اهل موسیقی زنده نیستید؛ بودجه در نظر گرفته برای وعده غذایی را، به غذایی بهتر اختصاص داده و یا در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید.
همچنین یکی از مهم‌ترین دلایل بالا بودن قیمت غذا در کیش، به دلیل وجود منویی از غذاهای دریایی است که در اکثر رستوران‌های لوکس و یا حتی با سطح متوسط‌تر سرو می‌شود. اگر با پرداخت هزینه‌های بالا در رابطه با خورد و خوراک خود در این جزیره مرجانی مشکلی ندارید؛ حتما غذاهای دریایی کیش را تست کنید. چراکه این نوع غذاها به نسبت سایر غذاهای کیش تازه‌تر و از همه مهم‌تر با کیفیت‌تر هستند؛ و طعم‌های فوق‌العاده‌ای هم دارند.
در این جزیره، ماهی‌ها و دیگر آبزیان، تازه‌تر از سایر مواد غذایی هستند. پس با یک انتخاب درست، در یکی از بهترین رستوران‌های کیش، یک وعده غذای دریایی عالی و بی‌نظیر نوش جان کنید.
فراموش نکنید که کیش در اغلب موارد مرتبط با تامین مواد غذایی واردکننده بوده و از طریق شهرهای دیگر ایران، مواد غذایی مورد نیاز خود را تامین می‌کند. در نتیجه با توجه به فاصله طولانی و هزینه‌هی حمل‌ونقل و نگهداری، انتظار گران‌تر بودن اغلب اقلام غذایی در کیش، عجیب نیست. این موضوع به‌خصوص در مورد مواد غذایی تازه و فساد پذیر، مانند انواع گوشت قرمز، گوشت ماکیان، تخم مرغ، شیر، انواع لبنیات و سایر موارد با شرایط مشابه، بیشتر صدق می‌کند. در مقابل مثلا قیمت خوراکی‌های با طول عمر بالا، مثل کنسروها، تنقلات و…، تفاوت کمتری با سایر نقاط ایران دارد. بنابراین فکر همراه بردن برخی از مواد غذایی آماده به کیش را بهتر است از سر خود بیرون کرده و بار خود را سنگین نکنید. به جز یک استثنا و در شرایطی که با ماشین شخصی به کیش سفر می‌کنید.
نکته نهایی در این زمینه نیز به ماهیت توریستی جزیره کیش باز می‌گردد. در واقع کیش نیز مانند هر منطقه مسافرپذیر، قیمت‌های گران‌تری برای ارائه خدمات مختلف، از جمله حوزه خورد و خوراک دارد. به عبارتی بالابودن قیمت اجاره ملک و همچنین دستمزدها، کلید پاسخ دیگری به این سوال است که چرا قیمت خدمات گوناگون در کیش از شهرهای دیگر ایران بیشتر است.

قیمت غذا در کیش

قیمت میوه و سبزیجات در کیش

در رابطه با هزینه میوه و سبزیجات هم باید بگوییم که گران‌ترین خوراکی موجود در کیش، میوه‌ها هستند. البته میوه‌هایی که ممکن است هرجایی هم پیدا نشوند. انواع میوه‌های خارجی و به‌خصوص استوایی در کیش برای خرید وجود دارند؛ که شما را با طعم‌های تازه و جدید آشنا می‌کنند. اگر به میوه‌های متفاوت علاقه دارید؛ حتما در سفر به کیش، طعم میوه‌های استوایی را هم بچشید.
همچنین بهتر است هنگام خرید میوه‌های متفاوت کمی احتیاط کرده و مقدار خرید خود را کنترل کنید. این کار کمک می‌کند تا ابتدا میوه مدنظر را تست کرده و در صورت تمایل تعداد بیشتری خریداری نمایید. همچنین بهتر است میوه‌ها را به‌صورت روزانه بخرید؛ تا از سلامت و تازگی آنها اطمینان داشته و از طرفی نگران نگهداری و خرابی آنها نشوید.

خرید مواد اولیه و سوپرمارکتی در کیش

همان‌طور که گفتیم پخت‌وپز در کیش با توجه به قیمت مواد اولیه و سوپرمارکتی، پیشنهاد چشم‌گیری برای کاهش هزینه‌های خودر و خوراک در این جزیره نیست. با این وجود، کیشوندان و ساکنین کیش نیز مانند ساکنان هر شهر دیگری، به تجربه دریافته‌اند که می‌توانند با خرید مواد اولیه، هزینه‌های خود را در این زمینه کاهش دهند. اما راه‌کار رسیدن به این صرفه‌جویی، رفتن به محلات کیش و خرید از سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌های محلی است. جایی که معمولا گردشگر کمتری پیدا شده و قیمت‌ها بر اساس نیاز شهروندان دائمی جزیره ارائه می‌شود.
به تجربه به شما می‌گوییم اگر طول مدت اقامت شما در کیش کمتر از ۱۰ روز است؛ یا اینکه تعداد هم‌سفران شما کمتر از انگشتان یک دست است؛ بهتر است به دنبال رستوران‌های خوش‌قیمت و ارزان باشید. در مقابل اگر روزهای بسیار بیشتری را در کیش می‌خواهید بمانید؛ یا تعداد هم‌سفران بیشتری دارید؛ بد نیست که روزهایی از دوره اقامت خود را با غذای خانگی سر کنید. این کار موجب صرفه‌جویی خوبی در هزینه‌های شما خواهد شد. همچنین اگر قصد انجام چنین کاری را دارید؛ بهتر است به‌جای هتل، به دنبال اجاره سوییت یا آپارتمان در کیش باشید؛ تا علاوه بر کاهش هزینه‌های رزرو هتل در کیش، آزادی عمل بیشتری برای پخت و پز و سایر فعالیت‌های معمول داشته باشید.

غذاهای جزیره کیش

چگونه هزینه خورد و خوراک در کیش را کاهش دهیم؟

شاید قیمت غذا در کیش و هزینه‌های مربوط به خورد و خوراک در این جزیره بالا باشد؛ اما با یک مدیریت مالی درست، می‌توانید هم از طعم وعده‌های غذایی لذت ببرید؛ و هم در هزینه آنها صرفه‌جویی کنید. شاید تفاوت بسیار زیادی در هزینه‌ها، بین درست کردن غذا توسط خودتان و یا سفارش غذا از یک رستوران وجود نداشته باشد و هر دو قیمت بالایی داشته باشند؛ اما می‌توانید با یک پرس‌وجو و بررسی دقیق، تمامی موارد را بسنجید و از سفر چند روزه خود به کیش لذت ببرید.
رستوران‌های مقرون‌به‌صرفه در این جزیره، به دلیل خرید حجم زیاد مواد غذایی، آنها را با قیمت‌های کمتری خریداری می‌کنند. در نتیجه هزینه‌های کمتری نیز برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند. به این صورت که اگر همان غذا را خودتان به شخصه درست کنید؛ فارغ از زحمت و زمانی که به این موضوع اختصاص می‌دهید؛ احتمالا مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتری نیز می‌شوید.
پس برای کاهش هزینه‌های خورد و خوراک در کیش، بهتر است به دنبال رستوران‌هایی بگردید که با داشتن کیفیت بالا، قیمت‌های مناسب‌تری را به مشتریان خود عرضه کنند.
برخی از رستوران‌های کیش علاوه بر هزینه غذا، مبلغی بابت ورودی از مسافران دریافت می‌کنند؛ که اگر مایل به پرداخت ورودی رستوران نبودید حتما قبل از رفتن به رستوران مدنظر، از بود و نبود چنین هزینه‌ای مطلع شوید. با این کار مبلغ پرداختی شما بابت خرید غذا آگاهانه‌تر خواهد بود. همچنین همان‌طور که گفتیم هزینه ورودی برخی از رستوران‌های جزیره، به دلیل اجرای برنامه‌های شاد و مفرح و یا اجرای موسیقی به‌صورت زنده، متغیر است. پس ابتدا رستوران مورد نظر را بررسی کنید؛ و قبل از حضور تمامی این موارد و هزینه‌های احتمالی آن را بسنجید.
همان‌گونه که پیش‌تر عنوان کردیم؛ هزینه خورد و خوراک در کیش و قیمت مواد غذایی در این جزیره به مراتب بالاتر از سایر شهرهای ایران است. اگر مواد غذایی خارجی باشند؛ که در این صورت گران‌تر نیز می‌شوند. به عنوان مثال قیمت یک پرس جوجه کباب با کیفیت، در یکی از رستوران‌های خوب کیش هزینه‌ای تقریبا از ۲۰۰ هزار تومان به بالا دارد. یکی از بهترین پیشنهادات جهت داشتن هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر، سفارش غذا از آشپزخانه‌های کیش است؛ که می‌تواند انتخاب خوبی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خورد و خوراک شما در طول سفر باشد. این آشپزخانه‌ها به دلیل آنکه بابت فضای سرو غذا و ارائه خدمات حضوری به مشتری، هزینه نمی‌کنند؛ قیمت‌های کمتری دارند.
آشپزخانه رستوران پردیس کیش، رستوران همشهری کیش، رستوران پارسی و…، از جمله آشپزخانه‌های فعال در جزیره هستند؛ و غذاهای خوشمزه و تازه‌ای به فروش می‌رسانند. رستوران‌های کرال، میرمهنا، سالود و شاندیز صفدری کیش نیز از آن دسته رستوران‌های خوب جزیره هستند؛ و به نسبت هزینه‌های کمتری را در منوی غذایی خود لحاظ می‌کنند. برای پیدا کردن این رستوران‌ها و البته شرایط رزرو آنها حتما به صفحه معرفی رستوران‌های کیش مراجعه کنید؛ و با یک بررسی ساده، تمامی اطلاعات در رابطه با این رستوران‌ها را بدست آورید.
یک نکته جالب دیگر برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خورد و خوراک در کیش، رزرو تور کیش است. در واقع اغلب تورهای کیش به‌خودی خود ارزان‌تر از انجام همان سفر به‌صورت شخصی به کیش با رزرو پرواز و هتل خواهد بود. در نتیجه با رزرو تور کیش می‌توانید اقامت ارزان‌تری در هتل داشته و همچنین از مزیت بوفه صبحانه هتل نیز، که در اغلب هتل‌های کیش رایگان است؛ به عنوان یکی از وعده‌های اصلی غذایی روزانه خود استفاده کنید.
در نهایت با وجود در نظر گرفتن همه این موارد، و پس از برنامه‌ریزی مالی و روزانه برای سفر خود، پیشنهاد می‌کنیم که در طول سفر به خود و همراهان‌تان سخت نگیرید. تجربه ثابت کرده است که یک سفر کوتاه‌مدت که در آن به معنای واقعی خوش بگذرانید؛ بسیار خاطره‌انگیزتر از سفری طولانی‌تر است که در آن خود را با محدودیت‌های مختلف درگیر کنید. البته این صحبت به معنای صرفه‌جویی نکردن نیست؛ ولی بهتر است خود و عزیزان خود را در طول سفر، تا جای ممکن محدود نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها